Спасителният двуходов автомобил е оборудван с жп шаси, проектирано за движение по релси и надстройка. Автомобилът е оборудван със всички необходими инструменти за връщане на релсите на дерайлирали вагони или трамваи, основно посредством на специално устройство със самозадвижваща се единица. Оборудването включва инструменти за райлиране, хидравлични резци, пръскачи, спасителни рампи, задвижвани от двигател.
Телескопични повдигащи цилиндри, хидравлични маркучи с включени лебедки, комбинирани райлиращи инструменти и т.н. могат да бъдат доставени, ако се изисква. В предната част на надстройката се намира пейка за 4-ма души, отделена от кутията на райлиращото оборудване чрез здрава бариера.
Комуникацията с шофьора се осъществява чрез радиостанция или през смъкващия се прозорец на шофьора. Движението на автомобила по релси е възможно или чрез фрикционна система „гума – релса” (гумите на автомобила се завъртат по релсите – този тип задвижване се предпочита поради съотношението цена/ изходна мощност и заради минималните изисквания и разходи по поддръжка и работа) или чрез хидростатична система „стомана-стомана” (автомобилните гуми се издигат над релсите, а движението се подсигурява от хидравлични двигатели и колелата на жп шасито – при това задвижване автомобилът се държи като стандартен двуходов автомобил с всичките им предимства, като например безпроблемно превключване, защита и др.).
IVECO, Praga, DAF и редица други автомобили могат да бъдат използвани като базови автомобили. Конфигурации с двойни кабини са възможни. Версиите спасителен двуходов автомобил за дерайлирали трамваи също могат да бъдат доставени.